Медиите за нас
"ЦАРЯТ ДАВА, ПЪДАРЯТ НЕ ДАВА"
Атлантически Съвет / Atlantic Council of Bulgaria
Народното събрание на Република България чрез закон ясно е постановило на кого, кога и как да бъде установена и публично оповестена принадлежността към бившата Държавна сигурност и другите тоталитарни служби до 1990 г. Не може ВАС да тълкува произволно законите. Това право е дадено само на Конституционния съд и то само по отношение на противоконституционният на даден текст на приет от Народното събрание закон. На когото не му харесва даден текст на закона да се обърне към Народното събрание и да поиска законодателна промяна.
Явно тук целта е друга.
Криейки се зад съдебно тълкувателно решение бившите агенти на Държавна сигурност да заобиколят закона. Да се забрани на Комисията по досиетата да обявява имената на агентите на Държавна сигурност, ако преди това със свои решения през годините по други проверки към други институции, тя вече ги е обявявала.
Целта на задкулисието е кристално ясна.
Да се скрие мрежата на Държавна сигурност, която е обхванала страната след 1989 г. Да не може да се проследи и види как едни и същи хора ДС - задкулисието ги е размествало и намествало на различни позиции в обществения, политическия и икономическия живот на България. Защото се вижда, че едни и същи хора ту са в ръководствата на университети или БАН, ту в управителните бордове на банки, друг път са кандидати за депутати, министри или кметове. Задкулисието си "върти" кадрите вече повече от 31 години. Защото то винаги е управлявало. Но тайно. Днес явно то вече се чувства достатъчно силно, че се опитва да прикрие следите си чрез Върховния административен съд.
Жалко, че българският съд се превръща в инструмент на ченгесарската мафия.
Без лустрация, декомунизация и дерусификация България няма шанс да се измъкне от блатото.
Дано да се намерят магистрати, които намерят смелост да опазят закона, независимостта на съда и магистърската си чест и достойнство.
Атлантическият съвет на България ще следи развитието на този процес с особено внимание и ще потърси нужните законови инструменти за да се противопостави ефективно на тези регресивни процеси в страната ни.
Решения
>> Решение № 2-2390 от 11.04.2024 г. - Местни избори 2023 г.- Кандидати за общински съветници – обл. Ловеч
>> Решение № 2-2388 от 04.04.2024 г. - Местни избори 2023 г.-кандидати за общински съветници – обл. Кюстендил
>> Решение № 2-2386 от 18.03.2024 г. - Местни избори 2023 г.-Общински съветници-обл. Кърджали
>> Решение № 2-2385 от 12.03.2024 г. - Местни избори 2023 г.-Общински съветници-обл. Добрич
>> Решение № 2-2381 от 26.02.2024 г. - Нови и частични местни избори-10.03.2024 г.
>> Решение № 2-2380 от 26.02.2024 г. - Местни избори 2023 г.-Общински съветници-обл. Габрово
>> Решение № 2-2378 от 21.02.2024 г. - Местни избори 2023 г.-Общински съветници-обл. Враца